嬋界革命























上次寫林志美阿嬋扮潮,是指文靜嫻淑略老土的女歌手,突然轉唱狂野潮爆發姣的快歌,衣不稱身尷尬惹笑,落入西歌領域。翻閱《好時代》,另一位歌手亦由嬋界誤闖西界,唱錯歌入錯線。

鮑翠薇是唯一和顧嘉煇傳過緋聞的女星,到了1987年,她可能要擺脫煇哥感覺,一連推出3首「引發強勁動感的跳舞勁歌」,還要到Canton和Tropical兩間的士高做D tour,《無期流淚》和《Sexy Night》我都未聽過,只有以下這首「洋溢清新氣息、散發浪漫魅力」的主打歌。

鮑翠薇 - 愛的革命 (1987)
作曲 : Gardner Cole/Madonna/Peter Rafelson 作詞 : 向雪懷
紅豆沙小姐聲線嬌滴滴,以小調起家,代表作有《我祇有期待》《夢裡幾番哀》,第4張大碟由娛樂跳槽奀公司日昇,就要搞革命改編娜姐的《Open Your Heart》,之前葉蒨文已改過《Material Girl》(《200度》)、《La Isla Bonita》(《海旁獨唱》) 和《True Blue》(《衝動》),譭譽參半,鮑翠薇這次翻身的決心好大,但勇氣勝過能力,聽她唱「baby」和「darling」兩個字發音,就知唔work,這張大碟後她就消失於樂壇。


Madonna - Open Your Heart (1986)
創作 : Gardner Cole/Madonna/Peter Rafelson
《True Blue》是最多被港星改編的一張娜姐大碟,自此之後港人民智大開,比較識得分好與壞,沒有香港歌手咁夠薑將她任何一首(跳舞) 歌改成廣東話。


張德蘭 - 夜之熱力 (1986)
作曲 : Michael Crétu/Klaus Hirschburger/Lohr Kemmler/L.O.H./Markus Lohr 作詞 : 潘偉源
圓圓由童星做起,一直都是乖乖女,瀝瀝鶯聲唱小品為主,和鮑翠薇一樣由本地老label轉投細公司,她1986年由永恆轉到威寶,《夜之熱力》和阿梅《將冰山劈開》一曲異唱,當時妖女已是大將,先有許志安開路,再有草蜢伴舞,殺到開巷,德蘭修女獨力難支,《In The Heat Of The Night》直譯《夜之熱力》,悄悄錄在《風雨人生》大碟第9 cut。


Sandra - In The Heat of the Night (1985)
曲詞 : Michael Crétu/Klaus Hirschburger/Lohr Kemmler/L.O.H./Markus Lohr
《熱力》/《冰山》原曲來自Sandra,她是Enigma成員Michael Crétu的妻子,《MCMXC A.D.》裡的詭異女聲就是她。














張德蘭 - 勁歌舞曲 (1983)
作曲 : 林慕德 作詞 : 林振強
早在永恆時代,德蘭在《神鵰俠侶》主題曲大碟《何日再相見》,已心思思變狂野,紅皮褸爆炸頭配乾冰,造型和《情義兩心堅》不大配合,應該是為了這首《勁歌舞曲》設計的新形象。


雷安娜 - 妒忌 (1989)
作曲 : Fabio Carli 作詞 : 周禮茂
也是由大公司跳槽獨立廠牌尋生路的例子,Annabelle唱民歌出身,《舊夢不須記》一炮而紅,但在寶麗金由高走向低,跳到百代再戰小公司永高,要作突破唱快歌。看她《妒忌》MV動作生硬,中段舞步不夾拍子也沒有NG,繩袖裝初試露肉,但大部份時間穿皮褸遮著,還未豁出去,這亦是她最後一張大碟。


蔣麗萍 - 擺脫身體 (1987)
作曲 : Thomas Passman/Engel P. Low 作詞 : 向雪懷
富家女告別寶麗金/樂壇的《新曲與精選》,請了鄧達智執形象,配合當時最潮的Euro Disco節拍,MV中在遊艇上穿泳衣狂擺S甫士,over了少少。蔣麗萍83年穿旗袍唱《情竇初開》出道,後來憑新浪潮電影及同名主題曲《我為你狂》起朵,甚有時代氣息,不知怎的愈唱愈老氣,到了《擺脫身體》時,已不能力挽淘汰狂瀾。


黃敏華 - 可否 (1986)
作曲 : Thomas Passman/Engel P. Low 作詞 : 陳嘉國 編曲 : 楊雲驃
Band妹黃敏華亦有一曲異唱的《可否》,與《擺脫身體》撞歌,一把rock聲反而不及蔣麗萍演繹得好。


Sandy Wilson - Gimme Your Love Tonight (1986)
曲詞 : Thomas Passman/Engel P. Low
原曲是Italo Disco名作,又稱Euro Disco,80年代中與英倫舞池潮流分庭抗禮,很多作品的靈魂是背後製作人,主唱只負責開聲,Sandy Wilson也是這麼一把聲音。


王雅文 - 夜之節拍 (1985)
作曲 : 林慕德 作詞 : 林振強
王雅文唱作歌手出道,但靚聲掩蓋個人吸引力,似學生歌唱比賽冠軍多過似歌星,加入星島全音後的《Don't Cry For Me...貝多芬》大碟力圖轉線,《夜之節拍》中的「我要跳跳跳跳跳舞」每次聽都咁惹笑,努力勁排爵士舞,但一身造型和歌曲格格不入,變成中學校際舞蹈比賽示範作。


王雅文/鮑翠薇/李麗蕊 - 初戀/結束/Girl For All Seasons
她們演繹純純少女情懷,是不是順耳/眼好多呢?

13 comments:

Fun said...

我覺得鮑小姐個隻《對佢唱勁歌》(let's hear it for the boy)西好多呀~ 真係聽到噴飯~

Ogake said...

好西呀~~~但愈聽愈開心~~~
Madonna 既快歌好似真係無人再改,但在1995年楊采妮係最後一隻碟改編左"Take a Bow"做"神話",勁低音~~

Anonymous said...

王菲 & 軟硬天師 did a cover of "Keep It Together" in 1990.

Anonymous said...

To: Ogake

神話is not Charlie's last album. She released 2 albums at 1997!

Anonymous said...

王雅文/鮑翠薇/李麗蕊唱果段「少女情懷」組曲,最後首英文歌係《Girl For All Seasons》,來自92年的青春歌舞片《Grease II 》(油脂續集)。

Anonymous said...

係82年嘅電影至岩。

Ogake said...

謝謝Johnson指正, 可能係楊小姐之後D碟太弱, 接近零印象, 所以以為神話已經係最後~

Anonymous said...

陳美玲 was also another example when she 'come back' to HK music industry in 1985.
She used to only sing lots of English folk songs and some Canto ballads.
" 愛情拖拉機 " is definitely her most famous 西歌 .

chi said...

lemon tree,
多謝提供資料,以及上面咁多位澄清娜姐cover史實。

chi said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

成日係呢個blog聽到好多女歌手的西歌,
我想問男歌手的又可否叫西歌?
會不會整個男歌手西歌列表?

我都記得雷安娜妒忌呢隻碟。
有幾隻歌都幾好。沒有復黑版。
佢係MV有幾下有D似羅文既乜都"ou"
Fabio係我幾鐘意的作曲編曲人。
梅愛芳同袁鳳瑛都唱過他的作品。

我反而較喜歡黃敏華的版本。好有豪情feel
雖然佢得兩隻碟,會不會寫下佢?

Anonymous said...

哈哈,原來寫過。
無看番Mar 4, 2007個篇。
sorry

黑膠人 said...

wah haha, 雖然呢堆歌係西, 但我鐘意.

某年暑假, 收音機成日播夜之節拍, 最鐘意尤其係唱到我要跳跳跳跳跳舞, 我要跳舞yeah!

其實鮑翠微隻"對佢唱勁歌"仲西呀~ 我記得鮑翠薇出"愛的革命"呢隻碟出得好9唔拾搭8, 因為當時出的時間係summer, 但個封面着晒秋冬3, timing夾得好差. 呢隻碟pk都咪話冇原因.

講開雷安娜, 你點可以唔講佢果首"生活影印機", 呢隻歌係佢既西歌代表作.

係呢, 點解冇講kitman? 佢都係其中一個西queen喎....