憶蓮模仿大賽

梅艷芳旗下有甄楚倩、文佩玲、江欣燕、何韻詩、陳煒,可以晉身似模似樣大賽五強;葉蒨文有陳松齡、李樂詩;陳慧嫻有黎瑞恩;劉美君有羅敏莊;王菲有許美靜、胡蓓蔚、沈魚、姚琇齡、車婉婉等一大柞;鄭秀文都有早期楊千嬅、趙頌茹。

林憶蓮呢?可以話分兩頭,計樣的話,我覺得吳倩蓮有點像,早兩年修身堂減肥真人騷有個參賽者,都好似。

如果計聲線,起碼必先苦練氣聲+假音吐納,呵氣如蘭,才略有其神髓,黃耀明曾說憶蓮創立了一個Canto-pop的school of singing,以下可以撥歸蓮教女弟子 (雖然僅限某些歌曲)。

蔡立兒 - 生死約 (1992)
作曲 : 中島美雪 作詞 : 林夕
蔡立兒和憶蓮同屬華納,由林子祥帶大,但唔似沙莉。她在《憶蓮1991意亂情迷》演唱會被徵召入「好朋友合唱團」(即和音團),同團有彭羚、區新明、雷有輝、雷有曜、周小君。近朱者赤,去到92年她開始似憶蓮,《生死約》中國風跟貼《野花》,勁唱氣聲,曲風唱法仲有MV化大戲妝,都係向蓮偷師。


唐韋琪 - 飄戀 (1992)
作曲 : 陳耀川/陳樂融 作詞 : 周禮茂
原名彭美鳳,ATV未來偶像落敗後,咁好彩簽到寶麗金,唱片監製是許願 + 趙增熹,直頭係憶蓮班底,加埋一對鳳眼,中國味的《飄戀》派台時,郭啟華猛話係小憶蓮。可是紅出來的是《長腿叔叔》主題曲,她一碟玩完,《夢中天使》帶挈她去做兒童節目主持。


蔡齡齡 - 解脫 (1990)
作曲 : 馮鏡輝 作詞 : 潘偉源
擺到明係憶蓮粉絲,在商業一台做節目常播憶蓮,在《100分》column又成日讚佢,在EMI出第二張唱片《The Simple Life》時,直頭搬憶蓮模式做碟,改熱帶拍子的《Lambada》做《人生嘉年華》,慢歌搵憶蓮舊男友監製作《解脫》,亦練出氣聲,聽講佢後來仲嫁埋俾馮鏡輝。


梁詠琪 - 北京之夏 (2006)
作曲 : 張亞東 作詞 : 陳少琪
亦是憶蓮粉絲,假音可能都係自學於憶蓮,但因over,搞到令人受不了。她一直翻唱甚多憶蓮歌曲,如《下雨天》、《破曉》等,直到近年有首《落難皇后》,逼真程度甚高,2006年《北京之夏》,連蓮迷都會認錯憶蓮唱。張亞東為憶蓮作了首悶爆的《有淚盡情流》,我一直耿耿於懷,如果這首《北京之夏》是憶蓮唱,我一定會勁鍾意。


泳兒 - 黛玉笑了 (2007)
作曲 : 翁瑋盈 作詞 : 周耀輝
其實泳兒應該是翻版王靖雯 (唔係王菲喎),但這首歌又帶點憶蓮味,可能因為唱葬花,令人想起《再生戀》,或者可以說是蓮菲混合體。


謝安琪 - 十七度 (2008)
作曲 : 馮家俊 作詞 : 周博賢
刻意營造90年代初Canto-pop慢歌味道,謝安琪是憶蓮歌迷,順理成章變了致敬版《微涼》。


[快歌環節]

蔡立兒 - 獨身女郎 (1992)
作曲 : Ami Ozoki 作詞 : 周禮茂
又係蔡立,呢首係《三更夜半》姊妹篇,都巿女郎效應,連題材也一樣。她有首《過界》,改編Anna Banana,聽講憶蓮原本想改,後來唔知點解又冇,落入蔡立兒手中。


黃寶欣 - 貼身情人 (1990)
作曲 : Babyface/L.A. Reid/Daryl Simmons
《一分鐘都巿一分鐘戀愛》的細妹,一齊在美國出世,來到香港失散了,所以眼耳口鼻像餅印。


蔡齡齡 - 花光它 (1990)
作曲 : 倫永亮 作詞 : 周禮茂
押個「悶」字韻,都係《三更夜半》姊妹篇,唔講情慾講shopaholic,更加貼近都巿女郎心態。倫永亮作曲編曲,南美節奏,應該係指定抄《逃離鋼筋森林》個款0黎造。

12 comments:

Anonymous said...

愛屋及烏,小弟有買唐韋琪隻碟;聽講<飄戀>係憶蓮同許生一齊揀?

chi said...

未聽過呢個講法,都有可能0既,她那時幫梁漢文做和音都肯。

Anonymous said...

精彩

阿寶 Francis said...

我其實真係幾中意"北京之夏"
我初初都以為憶蓮有新歌, 原來係GIGI, 真係逼真度100%!
以歌論歌, 呢首GIGI唱得唔錯架!

Favorites In Original said...

大家覺得劉玉翠的I'm Sorry或借多一夜的唱腔似唔似蓮教弟子?

RC said...

當時劉玉翠被評似葉德嫻

Favorites In Original said...

又真係幾似Deanie喎.

shangri_la said...

> 計樣的話,我覺得吳倩蓮有點像

Since you have mentioned Jacqueline Wu's resemblance to Sandy in look, do you recall whom people said Sandy's look resembled when she first started out? Yuko Tanaka, 田中裕子 a.k.a. 阿信. I remember back in the 80s there was even a comedy segment in 勁歌金曲 that had Sandy's playing 阿信 but I don't think we will be able to find that in YouTube now

四方格 said...

劉美君的弟子係羅敏莊?都係第一次聽。

一個人 said...

很久無聽唐韋琪「飄戀」及蔡齡齡「解脫」,兩首歌都好聽。不過,我當初聽「飄戀」時常常和陳慧嫻的「飄雪」混淆,因為它們歌名相似,而且推出的時間差不多(91年尾92年初)。

chi said...

四方格,

我講緊羅敏莊第一首歌《一生也在等 (愛我的人)》,腔口真係好似劉美君,可以聽聽 :
http://www.youtube.com/watch?v=5LKcLpU8ZDE

LBST said...

其實麥潔文都有隻"都市公式"
曲風似憶蓮的"一分鐘都市,一分鐘戀愛",
不過唱法就不似